hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En namnskylt till Trisses halsband och en hund-skylt till Trisses mormor! đŸ¶

Jag tycker verkligen INTE om att shoppa. Jag avskyr det. Jag kanske hade tyckt det var roligt om jag hade energi över till nÄgot sÄnt, men det har jag aldrig haft, sÄ jag vet inte. Lina tycker i alla fall om att shoppa. Pappa ocksÄ, de Àr lika dÀr. Mamma Àr som jag och tycker inte heller om stoppning. Men för henne Àr inte brist pÄ energi det som Àr problemet utan brist pÄ intresse och sÄ Àr det för mig med.

DÀrför Àr det Lina som fÄr stÄ för shoppandet, Àven om jag Àr med och bestÀmmer lite och kanske kommer med nÄgon idé, nÀr Trisse behöver nÄgot nytt eller nÀr nÄgon fyller Är. Just dessa tvÄ saker var faktisk fallet för inte sÄ lÀngesen. Lina hittade sakerna, jag sa "okej", betalde hÀlften och Lina bestÀllde och sÄg till att det hon (vi) shoppat kom till sin nya Àgare. 

Trisse fick en liten namnskylt i metall att fÀsta pÄ hans halsband. Det Àr inte namnet egentligen som Àr det viktiga, utan pÄ baksidan av namnskylten stÄr mitt och Linas mobilnummer om han (usch, vill inte ens tÀnka pÄ det och kan inte tÀnka pÄ det utan att tÄrarna kommer) skulle springa bort. Den Àr bÄde praktiskt och viktig med vÄra telefonnummer och fin. Bra shoppat, Lina!

Mamma fyllde ju Är för nÄgra veckor sedan och av Lina, pappa och mig fick hon tvÄ saker. En stor, dyr och mer "seriös" present. Och en liten, billig och söt present. NÀmligen en liten skylt som passar mormor/matte och hennes lille barnbarn Trisse! Titta sÄ söt! Och sÄ sann!

TyvÀrr Àr det en westie (West Highland white terrier) och inte en dvÀrgschnauzer pÄ skylten, men vem bryr sig?! Och helt olik Trisse/en dvÀrgschnauzer Àr den inte sÄ hÀr som en svart figur! Jag tycker denna skylt Àr supersöt och vÀl passande för Trisse och hans mormor/matte. Bra shoppat Àven dÀr, Lina!
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Days by Johanna
skriven :

sÄ fint halsband han fick och bar med era mobilnr i fall han skulle bli modig och rymma hihi

och sÄ söt liten skylt din mamma fick <3

Svar: Visst Àr det fint! SÄg dock att det ser lite grönt ut pÄ bilden, vilket det inte Àr! Ja, precis. Det Àr bra med vÄra nummer Àven om jag verkligen inte hoppas att han kommer bort, fy hemska tanke!
Den Àr riktigt söt och passar Trisse och hans mormor mycket bra ;) <3
Hanna Andersson