hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Att förlora sin frihet och sin självständighet är att förlora sig själv...

Jag har förlorat mycket. Min förmåga att gå och stå utan hinder, mina möjligheter att röra på mig, vara aktiv och motionera. Jag har förlorat den stora glädjen att ta hand om (mer än att mysa med och vara sällskap åt) och träna med mina hundar och vara i stallet och rida. Jag har förlorat många roller jag haft, mina möjligheter att arbeta och/eller studera och tjäna pengar.

Jag har förlorat så mycket mer, så mycket att det skulle ta alldeles för lång tid och kraft och vara allt för deprimerande att försöka räkna upp allt. Därför låter jag bli. Men det är inte utan överdrift, men med stor sorg, jag kan konstatera att sjukdomarna tagit väldigt mycket från mig och också från min familj.

Men det värsta jag förlorat är min frihet och min självständighet. För att förlora det, sin frihet och sin självständighet är att förlora sig själv. Sin bakgrund, den man vart och den man strävat efter att bli. Att förlora sig själv måste vara något bland det värsta man kan förlora, tappa och gå miste om...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Känner så mycket med dig, Hanna 💙 Känner också igen mig i det du beskriver (även om du är ännu hårdare drabbad än mig). Önskar och vill tro att det ska kunna bli en förändring för dig. Många varma kramar fina vän <333

Svar: Tack Katarina 💙 Ja, jag både önskar och vill också tro det! Men det känns så hopplöst och långt bort att bli bättre när jag bara blir sämre hela tiden och förlorar mer och mer. Hur och när ska det vända? Kan det ens vända eller är det för sant?!
Många varma kramar fina du <333
Hanna Andersson

2 Jessica Högberg
skriven :

😢❤😢❤😢❤

Svar: 😥❤️😥❤️😥❤️
Hanna Andersson

3 Bella
skriven :

Jag hoppas verkligen att dom hittar ett botemedel. Kram!

Svar: Ja, det hoppas jag med! Det är min högsta dröm och önskan! Kram
Hanna Andersson

4 Grethe Hagen
skriven :

Elskede lille vakkre Hanna 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Er så leit å lese din blogg idag 💙💙💙💙💙💙 Jeg leser din blogg hver enda dag, og mange ganger blir jeg bare mållös, vet ikke hva jeg skal skrive 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Skulle önske jeg kunne gjort noe for deg💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Du er med i mine tanker lille venn💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Masse kjärlighet til deg Hanna 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Varm klemz fra Grethe 💜💜💜💜💜💜

Svar: Älskade Grethe 💙💙💙💙💙💙 Tack för att du läser och tack för alla hjärtan, kramar, kärlek och positivitet du skickar! Det gör mig så glad och jag känner mig älskad och tacksam att jag har en så fin vän som du är 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Detsamma, du finns i mina tankar 💙💙💙💙💙💙
Massa kärlek och varma kramar till dig, bästa Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Hanna Andersson

5 Nilla
skriven :

❤❤❤

Svar: ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

6 ME alltidvila
skriven :

<3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
Hanna Andersson