hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så fick jag svamp i munnen också...! 😐

Ja, men det forsätter gå helt åt rätt håll för mig och min stackars kropp... Eller inte. Sedan några dagar har jag fått svamp i munnen. Det beror på att jag nu är inne på min tredje kur Betapred. Förutom att min tunga är vit och sträv och äcklig och smakar så pyton-dåligt att jag vill skära av den är det ingen större fara. Det borde gå bort med en antibiotika-kur på sex veckor som jag påbörjade igår. Det är inte vanlig antibiotika i tablettform jag ska äta utan en vätska jag ska ha i munnen några minuter innan jag sväljer ner det. Detta ska jag göra fyra gånger om dagen.

Igår började jag också med den nya salvan, en starkare salva med sterioder i, så nu hoppas jag att salvorna i kombination med Betapreden och de andra allergimedicinerna ska få bort min allergiska reaktion en gång för alla! Jag hoppas också att jag kan få tillbaka min släta, röda och icke illasmakande tunga så fort som möjligt. Inte kul med svamp... Men så länge jag har en åkomma som går att behandla (vilket ju just detta gör) är jag nöjd! Värre är det med det andra, de kroniska sjukdomarna som inte går att behandla med någon salva, medicin eller antibiotika i världen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Nä fy vad jobbigt med svamp också och hoppas att det blir bättre snabbt! <3 Kramis

Svar: Tack, det ska nog bli bättre snart med behandlingen! <3 Kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Nej vad jobbigt, krya på dig fina!

Svar: Tack snälla <3
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Men jösses - ska det aldrig bli stopp för eländet??? Svamp i munnen låter verkligen inget vidare :( Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Ibland känns det inte så! Men nu är det lite bättre med både svampen och allergin, så det är bara att hoppas att det fortsätter åt rätt håll! Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson