hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Nu är vi på landet och påskfirandet har börjat! 💛💚🐥

I förmiddags hjälpte mamma mig att duscha och tvätta håret och medan jag vilade och återhämtade mig lite efter det packade mamma och Lina ihop allt så vi kunde åka ut till landet. Vi köpte med sushi på vägen ut och började med att äta när vi kom ut till stugan. Sedan bäddade mamma i hennes och pappas säng så jag kunde lägga mig och vila medan hon och Lina sprang runt och grejade. Jag har varit helt kraschad hela dagen och kvällen är inget undantag. Värken/smärtan är så svår att jag måste bita mig i läppen konstant för att inte bryta ihop. Hjärnan är extremt trött och speedad, överkänslig, på samma gång. Tortyr är vad det är. Ren tortyr.

Vi fick spontant fikabesök av en av min och Linas bästa vänner och hennes sambo för ett tag sedan. Mamma slängde in en sockerkaka i ugnen och vi satt/låg i soffan och drack kaffe och pratade en lång, lång stund. Hjärnan hängde med hyfsat, men jag är helt slut nu. Kraschen märks även på magen. Tarmen blöder en hel del, för att uttrycka det milt. Jag ligger halvt avsvimmad här i divanen och inväntar effekt av mina värkmediciner men om jag känner mina mediciner och min värk rätt lär effekten utebli. Lycka till att få sömn i natt...

Härligt med sockerkaka, påskägg, gula ljus och blomma på bordet! 

Lina har gått runt här i stugan och påskpyntat lite. Vi fick varsina påskägg av vår kompis och en superfin blomma så nu är påskfirandet i full gång! Lina och jag ska sova i bäddsoffan här i vardagsrummet de här fyra nätterna vi är här, vi har inte öppnat upp friggeboden än där vi bor på somrarna. Skönt att slippa gå ut i kylan samt att ha nära till toaletten mitt i natten. Nu ska jag be om en mugg te, sedan lär det inte dröja allt för länge innan jag lägger mig för natten. Sedan när, eller om, jag somnar är en helt annan sak!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Så mysigt att fira påsk på landet :D Roligt med besök och så fina saker ni fick i påskäggen! Hoppas du kan sova gott inatt <3 Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Det är väldigt mysigt här i stugan! <3 Ja vi blev väldigt glada! :DTack, detsamma önskar jag dig <3
Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson