hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Min variant av finkläder!

Tiden då jag drog på mig tajta, stela jeans och bh med en snygg topp över är förbi. Finkläder för mig i dagsläget är en lyxigare variant av mjukiskläder. Jeans sitter åt och triggar nervsmärtorna. En "vanlig" bh vet jag inte när jag hade på mig senast, nu är det bekväma sport bh:ar som gäller under nattlinnen och pyjamasen. En lite finare topp kan jag däremot dra på mig då och då om tillfället kräver det, förutsatt att jag inte har en sån dag då jag svettas ungefär tio liter i minuten. Visst vore det roligt att klä upp sig ordentligt, göra mig fin, kanske till och med sminka mig lite. Inte minst nu när det är påsk och allt. Men energin finns inte överhuvudtaget. Det känns bättre att lägga energi på att orka vara med en stund och äta mat.

Min variant av finkläder är alltså ett par mjuka, luftiga och lite "lyxigare" mjukisbyxor, en vanlig t-shirt och hör och häpna, fårskinnstofflorna så mina stackars isbitar till fötter inte förfryser. Kanske inte världens snyggaste outfit, men vem bryr sig?! Inte Trisse i alla fall!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Det viktigaste är ju absolut inte klädseln! Hoppas att du har en bra påsk, flr det däremot, det är viktigt! Att få må bra. Kram<3

Svar: Jag uppdaterade precis inlägget med en bild på mina fina finkläder! :) Du har så rätt i det du skriver! Kläder har väldigt lite betydelse jämfört med saker man inte kan köpa för pengar, familj, vänner, kärlek, hälsa mm.
Tack, hoppas du också har en fin påsk! <3 kram <3
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vilka tuffa byxor och ha en fortsatt mysig påsk! <3 Kramis

Svar: Visst är de fina! De är väldigt sköna oxå! Tack detsamma! <3
Kram <3
Hanna Andersson

3 Petra
skriven :

Coola byxor ,önskar dig en mysig påsk 🐣🐥🐔kram

Svar: Tack! Min syster hittade och köpte dem till mig! Tack så mycket, detsamma! <3 kram
Hanna Andersson

4 ME alltidvila
skriven :

Snygga byxor tycker jag! Håller med dig om sminket också, bättre att lägga den lilla energin på att äta och umgås. Hoppas er påsk varit ok trots allt som händer <3 Många kramar <3

Svar: Tack! Ja, vår påsk är bra måste jag ändå säga. Jag lider som vanligt och oron och tankarna på cancer finns i bakhuvudet, men vi försöker göra det bästa av situationen. Jag har kunnat vara med en stund och äta middag och der är jag glad för. Nu är det krasch i sovrummet som gäller igen. Hoppas du har en okej påsk! Kramar <3
Hanna Andersson

5 Anonym
skriven :

Har läst igenom mycket av det du skrivit. Det är som jag skrivit själv. Skrev lite som försvann. Vet inte om du ser det. Byxorna var jättesnygga. Tofflorna känner jag igen.Bor i såna. Återkommer med mer kommentarer som var väldigt träffande.Som allt du skriver. Varmaste styrkekramar till dig starka lilla Hanna

Svar: Hej Ing-Marie! Jag vill börja med att skriva att jag har läst ditt meddelande på Messenger och jag ska självklart svara, men jag hade en riktigt dålig kväll igår, så jag orkade inte då! Hoppas få lite energi att svara idag! <3Jag har inte sett några andra kommentarer nu på ett litet tag. Tack så mycket!
Ja, tofflorna bor jag också i. Har alltid iskalla fötter.
Tack så mycket, snälla Ing-Marie! Vi hörs snart <3 Många och varma kramar, starka och fina du <3
Hanna Andersson

6 Anonym
skriven :

Skitsnyggt ju! 👌🏻🎉

Svar: Tack snälla Sara <3
Hanna Andersson