hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Man ska inte ropa hej...

...förrän man är över bäcken! Nej, just det. Man ska ju inte det. Men ändå gjorde jag just det. I förrgår trodde jag, och hoppades, verkligen att min allergiska reaktion och utslag samt svampen i munnen börjat ge med sig. Det kliade mindre, utslagen var mindre irriterade och munsvampen på väg bort. Men jag ropade hej för fort. För igår var allergin helt överjävligt. Trots fortsatt behandling med alla allergimediciner, salvor och Betapred var jag så galet allergisk igår.

Redan efter frukost var läppar, tunga och mun bortdomnade och hela kroppen kliade hysteriskt. Inte bara ryggen, utan hela kroppen. Fy bubblan, säger jag bara. På eftermiddagen var huden helt varm och blossande och när jag kliade väldigt, väldigt försiktigt fick jag irriterade, upphöjda stora revor i huden. Så har jag inte regerat tidigare. Suck...! Mamma tvättade min rygg och sedan fortsatte insmörjningen i vanlig ordning. Men vad hjälpte det? Hela kvällen och i natt har jag i stort sett haft panik för klådan vart så jobbig och ihållande. Det känns inte direkt lugnare nu, andningen är tung och påverkad som vanligt och svaljet tjockt och motstridigt. Om det beror på allergin eller ME:n (osv) vet jag inte, men jobbigt är det. Men det är bara att ta nya tag! Ny vecka, nya möjligheter och nya chansen att bli kvitt den här förbannade allergiska reaktionen (och munsvampen) en gång för alla!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Vad tråkigt och jobbigt att det inte bättrat sig! Hoppas att det blir bättre snart, krya på dig!

Svar: Ja, väldigt tråkigt! Jag trodde ju verkligen att det vänt nu! Men men! Tack snälla du <3
Hanna Andersson

2 N
skriven :

:/ Skräp. Hoppas det ger med sig fortare än kvikt. En tanke... kan det vara nåt annat än "bara" allergi? De verkar ju ha koll på din lever nu, men om levern mår dåligt kan det ju ge klåda. Sen är det ju vanligt med histaminintolerans vid ME, tänkte om det kankse är nåt att fundera över då du reagerade på massa olika mat.
Hur som hoppas som sagt att du ska slippa åtminstone den här skiten snart.

Svar: Skräp är ordet! Det hoppas jag med, har tillräckligt med allt annat. Det kan nog vara så att levern spelar in en liten roll, även om värdena gått ner. Sedan tror jag att hela min kropp är så himla dålig och allmäntillståndet så nedsatt att kroppen inte orkar ta hand om minsta lilla så jag reagerar på ALLT. Tror inte 1+1 blir två i mitt fall nu utan snarare 10!
Tack så mycket, N. Det hoppas verkligen jag med!
Hanna Andersson

3 Netti Starby
skriven :

Nej vad tråkigt och hoppas att det blir bättre snart! <3 Kramis

Svar: Ja det är tråkigt, när jag äntligen trodde att det började ge med sig! Tack snälla du <3 Kram
Hanna Andersson

4 Emma
skriven :

usch vad jobbigt! din stackare 😩

Svar: Mm :(
Hanna Andersson