hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Lyxig lördagsmiddag och Trisse-livsnjutare!

Vi har kalasat på lyxig lördagsmiddag. Lax i ugn, pressad potatis, romsås och sparris. Väldigt gott! Kocken (pappa) glömde dock citronen, men det var mycket gott ändå! Nu är jag mätt och go och ligger helt utslagen med feber och världens yrsel. Att det ska vara så ansträngande att sitta upp några minuter vid middagsbordet. Jag har inte blivit allergisk än av middagsmaten i alla fall, det är positivt. Och det verkar som att utslagen på ryggen och svampen i munnen är på väg att lugna ner sig. Fattas bara! Med tanke på mängden mediciner, salvor och droppar jag äter, smörjs in med och sköljer munnen med vore något annat konstigt! Bara att hoppas att det fortsätter åt detta håll!

Klockan är snart åtta och det är fortfarande nästan helt ljust ute. Våren är verkligen här. Trisse är som en liten kossa, eller tjur borde jag kanske skriva, som blivit utsläppt på grönbete efter en lång vinter inne i ladugården. Han går runt i gräset och njuter av vårvärmen. Han har varit med mamma och pappa ute på landet idag och de ska dit imorgon igen. Där trivs han som allra bäst! Jag förstår honom. Tänk så härligt att gå runt på tomten, lukta på grässtråna och göra absolut ingenting. Spana efter tjejer, ligga i skuggan av en buske och bara ha det bra. Han är allt en riktig liten livsnjutare, vår lille Trisse.

Så här trött blir man efter en dag i sommarstugan! Det är jobbigt att ha koll på ägorna, spana efter tjejer och lyfta på benet och kissa då och då! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Skönt att det lugnat sig lite, nu får det räcka! kram Johanna

Svar: Ja, väldigt skönt! Tycker också det får räcka nu! Kram
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Härligt med en god middag och så fin han är herr Trisse <333 Ha en riktigt fin fortsättning på kvällen finaste Hanna <333 Många stora kramar finaste du <333

Svar: Middagen var verkligen god! :D Visst är han söt, herr Trisse <333 Tack så mycket, detsamma, finaste Helena <333 Många stora kramar finaste du <333
Hanna Andersson

3 Lotta
skriven :

Härligt att höra att det verkar som att utslagen ger med sig!
Så ligger Ella också när hon är riktigt trött. Då samlar hon ihop alla fyra tassarna, nosen och svansen på ett och samma ställe. Och sover 😴.
Kram till dig och din fina Trisse ❤️

Svar: Ja, det är väldigt skönt! Äntligen! Åh de är ju för gulliga, de små liven! <3 Kram till dig och söta lilla Ella <3
Hanna Andersson