hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En evighetslång dag och en mysig kväll!

Jag sov inte en minut i natt. Jag gick och la mig vid elva och somnade inte. Halv sju på morgonen gav jag upp och gick in och la mig hos mamma och pappa. Mamma gick upp en stund senare och då somnade jag om stenhårt med handen på pappas kind. Vi sov till kvart i tio, både jag och pappa. Det var så mysigt och så ovanligt att jag blev chockad när jag såg hur mycket klockan var. Trots att jag spenderat väldigt många timmar i sängen/soffan idag har jag inte kunnat sova något mer. Därför har dagen blivit evighetslång. Frustrationen från min sömnlösa natt hängde med under dagen och en minut har känts som en timma. Inte så kul.

Kvällen har varit mysig. Vi har ätit hemmagjord pizza, väldigt gott. Nu ligger jag utslagen i soffan och är så illamående att jag riskerar att spy upp både pizzan och kvällsmedicinerna. Jag har min spann i högsta beredskap bredvid mig och gäspar och sväljer oavbrutet. Usch vad det är jobbigt att alltid vara så illamående. Kvällen har varit mysig ändå! Hoppas jag undviker att spy, då blir kvällen klart bättre att se tillbaka på!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Skönt med en mysigt morgon, efter en jobbig natt Hoppas på en bättre och att du slipper kräks kram Johanna

Svar: Ja, det var välbehövligt! Tack så mycket, snälla du! Kram
Hanna Andersson

2 Petra Olsson
skriven :

Grattis såg du vunnit månadens blogg inne hos Moa:) kramar

Svar: Har jag?! Oj vad roligt! Då får jag gå in och kika direkt! Tack för du berättade! Kramar
Hanna Andersson