hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Bilder från Linas och mammas skogspromenad med hundarna!

Vi hade bonusvovvarna här hos oss igår. Det var lika mysigt som alltid! Mamma och Lina var ute och gick en långpromenad på eftermiddagen när mamma slutat jobbet. De gick över gärden och i skogen. Hundarna sprang lösa, gissa om de var lyckliga?! Trots att det är flera år sedan jag kunde gå ut i skogen på en kort promenad (det är över tre år sedan jag kunde släpa runt min svaga kropp på en liten promenad) kan jag fortfarande se hundarna på promenad framför mig när jag blundar. Jag ser hur de springer runt som små galningar och leker och busar med varandra. Det är bilder, små videofilmer som spelas upp i hjärnan, som jag håller mycket kärt. Jag har tappat så många minnen som jag aldrig trodde skulle gå förlorade, men bilderna på hundarna som springer lösa i skogen tror jag att jag kommer bära med mig för alltid. Oavsett om jag själv kommer ut i skogen igen eller inte.

Mamma tog några bilder igår som hon skickade till mig så jag också fick vara med på promenaden på ett litet hörn. De såg årets första blåsippor. Det var såklart tvunget att förevigas på bild. Linslusen Trisse kom med på kortet han också!

Alla tre vovvarna poserade framför kameran. Tyra står längst till vänster, Trisse i mitten och den lilla gråa figuren längst till höger är lilla Tjorven. Mina små hjärtan!
 
 Jag var tvungen att ta några bilder på Tjorven igår när vi myste i soffan. Hon är så söt, min lilla bebis!  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Men så söt! Och vad fint gjort utav din mamma att skicka bilder, sådana där till synes små saker kan göra så mycket för måendet. Kramis!

Svar: Visst är de ljuvliga, alla tre! Och lilla Tjorven är så himla gullig! <3 Ja, hela min familj är duktig på att skicka bilder till mig så jag kan få vara med på de utflykter de gör som jag nästan aldrig kan följa med på. Precis, det är små saker som blir väldigt viktiga! Kram
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

De är jättefina alla tre <3

Svar: Visst är de <3
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Underbara bilder!!! Vovvarna är verkligen superfina <3 Jag har också sett blåsippor nu - riktig vårkänsla då :D God natt finaste Hanna och sov så gott <3 Hoppas utslagen har blivit bättre och allt det andra också för den delen! Många stora kramar finaste du <333

Svar: Tycker också bilderna är väldigt fina! Och att vovvarna är superfina, såklart! <3 Blåsippor är så vackra! Blå är min favoritfärg. Utslagen är tyvärr oförändrade och jag har haft en riktigt dålig kväll, eller en alldeles vanlig kväll, kanske jag borde säga. Det är som det är tyvärr. :(
God natt, världens finaste du <333 Många stora kramar <333
Hanna Andersson

4 Amanda Jona [SPONTAN]
skriven :

Låter som att de hade en underbar promenad! :D

Svar: Ja, det är jag helt säker på att de hade! :D
Hanna Andersson