hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Återhämtning efter alla vårdbesök!

Efter att ha varit iväg på vårdbesök både i fredags och igår, båda två i stora staden Göteborg (på Sahlgrenska) känns det oerhört skönt att ha en dag helt utan måsten. Ingen tid att passa, inget anstängande vårdbesök jag måste tvinga mig iväg på, ingen nervositet inför mötet med vårdpersonal. Ingen krasch efter tiden utanför hemmet. Fast kraschad är jag såklart redan, så det räcker och blir över, efter vårbesöken i fredags och igår. Så nu gäller det att återhämta sig så gott det går. Göra minsta möjliga. Vila, vila och vila ännu mer. Igår hade vi bonusvovvarna här. Det var underbart mysigt att ligga och vila med alla tre små vovvsingar i sängen. Idag får jag klara mig med endast en pälsboll i sängen. Men en är så mycket bättre än ingen alls, så jag klagar inte!
 
Tyra och jag myste hela dagen igår. Tjorven och Trisse var såklart också med och myste men Tyra är oftast den som ligger närmast. Som jag älskar dessa små hjärtan! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Så skönt med en liten pälskling vid sidan när man ägnar sig åt den så livsviktiga vilan. Kram

Svar: Verkligen skönt! Vad skulle jag göra utan pälsklingarna?! <3 Kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Så skönt med en sådan dag, ta vara på tiden och njut av att vara utan krav! Det är så viktigt för välmåendet. Kram!

Svar: Det var både skönt och nödvändigt! Jag tog vara på tiden så gott det gick, väldigt skönt att inte ha några tider och måsten hängande över sig! Väldigt viktigt. Kram <3
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Skönt med lite återhämtning i sällskap av pälsklingar oavsett om det är en eller tre stycken :D Många stora kramar finaste Hanna <333

Svar: Det var verkligen skönt och nödvändigt! Idag blir också en dag för återhämtning och inget annat! Precis, en eller tre vovvar, det är mysigt ändå! <333 Många stora kramar finaste Helena <333
Hanna Andersson