hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Annorlunda med en ledig måndag i sommarstugan!

Snacka om att det var en konstig känsla att vakna upp i sommarstugan en måndag morgon! Det är jag inte van vid än eftersom det inte är sommar och ingen har semester än. Det var visserligen en skön känsla, men konstig. Jag ser inte fram emot att åka hem till huset i stan. Dels för att det är så tyst och skönt här på landet och dels för att det är en enorm påfrestning för mig att flänga fram och tillbaka. För även om jag inte står för något packande måste jag ändå följa med i flyttlasset. Och mitt kontrollbehov, eller ansvarskänsla, gör att jag måste försäkra mig om att de andra fått med mina mediciner, salvor, mobilladdaren osv. Själva bilresan hem är inte lång, det tar bara 20 minuter att köra härifrån och hem, så det är skönt.

Även om det är tråkigt att åka hem och börja vardagen och allvaret igen med vårdbesök och annat trist är jag nöjd med påskhelgen. Det var skönt att komma ut hit till havet och bara mysa och äta gott och alldeles för mycket. Nu är jag nästan (inte alls) redo för en ny vecka med vårdbesök och andra tråkiga, energikrävande måsten.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Hoppas resan går bra ändå, kram!

Svar: Tack, den gick någorlunda smärtfritt! Nu är vi hemma igen och jag ska krascha i sängen! Kram
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vad skönt att bilresan inte blir så lång och hoppas att allt går bra för dig idag! <3 Kramis

Svar: Det är väldigt skönt att det bara är 20 minuter hem! Nu är vi hemma sedan några timmar, allt har gått bra! <3 kram
Hanna Andersson

3 eva linah
skriven :

vilken fin blogg!

Svar: Tack så mycket! :)
Hanna Andersson

4 Heléna
skriven :

Skönt att du var nöjd med påskhelgen i stugan :D Många stora kramar världen finaste Hanna <333

Svar: Jag är nöjd och det känns skönt! <3
Många stora kramar tillbaka till dig, världens finaste Helena <333
Hanna Andersson