hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

För mycket vilja, för lite ork! 😓

Idag är det fredag igen och både mamma och Lina är lediga. Trisse och jag är också lediga. Bara stackars pappa som var tvungen att gå upp tidigt imorse och ge sig iväg till jobbet. Men han slutar klockan tre, det är inte så långt kvar tills dess! Tanken är att vi tjejer (och Trisse) ska hitta på något idag. Kanske äta lunch ute? Åka och hälsa på mormor och morfar? Jag skulle vilja säga att en rullstolspromenad är uppe på förslag, men det är den inte. Den används enbart för korta transporter just nu. Min rygg klarar inte att sitta mer än några minuter. Framförallt inte i bilen eller i rullstolen där man riskerar att hoppa till över en vägbula eller ojämnhet i marken. Som vanligt är det inte viljan det är fel på eller idéerna som är för få. Det är orken som inte finns och kroppen som inte klarar mer än ligga och sova i sängen. Men vi ska ta oss igenom även denna dag. Och inte nog med det, det ska bli en bra och rolig dag, på ett eller annat sätt!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: