hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Två boenden och en väldigt lång "peruk"! 😅

Nu har vi äntligen kommit ut till landet igen efter en halvdag hemma. Det känns så konstigt att komma hem till huset när vi bor på landet. Som att tiden har stått still där inne. Sakerna ligger kvar där vi la dem och allt är sig precis likt. Som tur är, annat vore väldigt obehagligt, men det är en konstig känsla. Jag tycker inte riktigt om den. När jag bor på landet vill jag inte komma hem och bo där, ens för en dag. Och när jag bor hemma på vinterhalvåret tycker jag visserligen att det kan vara trevligt att göra en utflykt till landet och att börja bo där på helgerna, men det är ändå jobbigt. Det där med att flytta fram och tillbaka, fara hit och dit, är verkligen inte min grej. Vi är väldigt lyckligt lottade som har både hus i stan och sommarstuga vid havet, men tänk vilken dröm att bo permanent vid havet. Bo i ett stort hus vid havet året om och slippa fara fram och tillbaka. Tänk att ha stillheten och lugnet och ha havet som granne, året om. Vara vid havet alla årstider, dag efter dag. Se isen lägga sig, smälta bort till våren och sedan återkomma nästa vinter. Vilken dröm! Enda nackdelen som jag kan tänka mig är att avstånden såklart blir längre. Men det är väl smällar man får ta!

Jag har visserligen vilat många timmar men inte sovit riktigt, så nu tänker jag bädda ner mig och sova. Mitt hår är fortfarande fuktigt efter duschen men det börjar torka så smått. Det är nackdelen med att ha så långt hår, det tar världens tid innan det torkar. Och sedan är det jobbigt att borsta det. Egentligen finns det väldigt många nackdelar för mig i denna situation att ha så långt hår. Men fördelarna, att det är vackert och att det är "jag" väger hittills tyngre än de negativa. Jag är inte redo att klippa av det än, även om de skulle underlätta. Men jag klipper det alltid 10-15 centimeter när jag klipper mig. Annars skulle det vara ner till golvet nu!

Så här ser det ut, nytvättat och borstat på midsommarafton. Nästan ner till rumpan! 😍 Lina kallar mitt hår för "peruken" ibland. Men det är väldigt äkta. Inget löshår/förlängningar här inte!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Du har helt fantastiskt hår Hanna - jättefint! Jag skulle också vilja bo vid havet året runt - helst på en liten ö en bit från fastlandet :D Funkar tyvärr inte så bra för mig att leva just så som det ser ut i mitt liv i dagsläget, men i framtiden vet man ju aldrig. Stor kram <3

Svar: Tack så mycket, Helena! <3 Åh en ö skulle vara fantastiskt att bo på! Tror tyvärr inte det är särskilt handikappsanpassat eller smidigt. Men som du säger, man vet aldrig!
Stor kram tillbaka! <3
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

Wow, vilket hår. Jag hade långt hår förut men klippte av det för att det blev för jobbigt att sköts. Kram

Svar: Åh tack! Ja det är långt! Jag går oxå i tankarna att klippa av det, men jag älskar mitt hår för mycket! Kram
Hanna Andersson