hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag är andrahandsvalet för Tyra 🐶😆

Tjorven ligger i mitt knä och vilar. Tyra ligger bredvid. Hon saknar Lina. Det är så tydligt, Tjorven är min bäbis och Tyra är Linas. Visst duger det med mig med, men Tyra skulle mycket hellre ha Lina här. Kul att vara andrahandsvalet! Haha. Lina och Trisse sitter i bilen på väg till uppfödaren just nu. Hon är nervös om hon ska hitta. När vi åker tillsammans är det jag som har koll på vart vi ska, co-driver som jag är. Men hon har åkt själv de senaste tio gångerna så hon borde hitta tycker jag.

Vi tjejer ligger i soffan och tittar på tv med ljudet på lägsta volym. Jag vet inte vad det är med mina ögon nu för tiden. Trots att jag har mina glasögon hela tiden (när jag är vaken!) så ser jag väldigt suddigt, det är som att ögonen inte kan ställa in sig eller fokusera. Det är grumligt och grusigt och jag har ont i ögonen. De svider och sticker och så fort det är ljust blixtrar det i hela hjärnan. Det är frustrerande när det känns som att ingenting i hela kroppen fungerar.

Vi ska titta en liten stund till på Project Runway, sen blir det säng och sova. Klockan är tio, jag har varit vaken i två timmar och är redan helt slut. Det frestar på att sitta upp och äta frukost...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: