hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Lite mindre kraschartad 😅

Dagen har blivit lite bÀttre och nu pÄ kvÀllen har jag till och med kunnat sitta upp en stund utan att bli allt för yr. Ett ministeg framÄt, i rÀtt riktning. Jag har legat ner sÄ mycket idag att jag borde oroa mig för liggsÄr! Tur att jag Àr ung och har okej cirkulation. Mamma, Lina och jag spelade en omgÄng Fia. Jag förlorade! Ledde ett tag, men blev utknuffad nÄgra gÄnger och efter det var förlusten ett faktum. Just nu sitter vi och myser framför mitt favoritprogram pÄ tv, Top Gear! Jag dricker te (gammalt vanligt, beprövat) och Lina har gjort hemmagjort te pÄ ingefÀra och kardemumma! Inget jag vÄgar provsmaka. Usch. Och fy. Och blÀ!, som Bill och Bull i Pelle Svanslös sÀger ;) Haha. Vi har kalasat pÄ lite vitkÄl, det Àr gott att bryta och Àta precis som det Àr. Lina var glupsk och trots att jag varnade henne för att Àta mer har hon nu fÄtt magknip! Men det kan sÀkert hennes hopkok till dryck rÄda bot pÄ skulle jag tro ;)

Imorgon ska jag till stallet och rida! Ska bli sÄ roligt att gÄ utanför dörren och vara uppe frÄn sÀngen lite mer Àn nÄgra minuter. Hoppas bara att jag inte mÄr riktgt sÄ dÄligt som jag mÄtt idag. DÄ blir det svÄrt att sitta pÄ hÀstryggen Àr jag rÀdd! Jag Àr vÀldigt lÀttad att min fruktansvÀrda huvudvÀrk och grÄt- vÀrk i hela kroppen lÀttat lite. Jag Àr fortfarande illamÄende och svag, men jag kan Àntligen andas lite. Jag Àr lite mindre kraschartad. Kanske fÄr jag lite sömn inatt till och med?! 

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Jag skulle helt klart lyssnat pĂ„ din varning, kloka syster😳 DĂ„ kanske jag undvikit magknip som resultat av vitkĂ„lsöverdos!
Men lite mer te sĂ„ blir det sĂ€kert bĂ€ttre😉 Puss pĂ„ dig Honey❀

Svar: Lini, du ska ALLTID lyssna pĂ„ mig 😂Puss pĂ„ dig med! ❀❀
Hanna Andersson